Wie zijn we

De Groene verzekering is in 2012 gestart om echt positieve veranderingen te realiseren door premies door verzekeringsmaatschappijen zodanig te gebruiken op een manier die mens en milieu ten goede komt en duurzame ontwikkeling bevordert. Een stabiele en rechtvaardige economie (lees: verzekeringssector) tot stand te brengen. DGV is dus een echte challenger in de verzekeringsmarkt.

DGV werkt vanuit een visie dat je een sterk merk bouwt door binnen te ‘leven’ wat je buiten belooft. Wij willen niet alleen een duidelijke verwachting wekken, maar deze verwachting consistent waar te maken.

 

Strategisch duurzaam:

Sinds het uitbreken van de crisis heeft 41 procent van de ondernemingen meer aandacht voor het verduurzamen van producten en processen.  Dat zeggen de ondernemers tenminste zelf.

Duurzaam ondernemen wordt vooral ingezet om kosten te besparen. Veel voor de hand liggende combinaties van bezuinigen én verduurzamen laten de meeste bedrijven nog links liggen.

De uitdaging in het verduurzamen van verzekeringen schuilt in de eerste plaats in het duurzaam maken van geldstromen.

We realiseren ons dat de weg naar een compleet duurzame verzekeringsproductketen lang en gecompliceerd is en dat het zelfs de vraag is of dat doel voor 100% bereikbaar is.

Duurzaam duurt het langst. Je kent het gezegde wel: eerlijk duurt het langst. Duurzaam duurt het langst zegt in feite hetzelfde. Want eerlijk en duurzaam zijn synoniem.  En wie wil er nou niet eerlijk zakendoen. Toch?

De stap naar duurzaam gedrag is van hieruit eenvoudig te maken. Vraag je af of jouw product of dienst de wereld tot een betere plek maakt.

Het verkopen van oneerlijke financiële producten en diensten? Heeft dat dan ook met duurzaamheid te maken? Jazeker, want die verkoop is maatschappelijk volkomen onverantwoord, dus niet duurzaam. Houdt niet duurzaam stand, duurt niet…

 

Doelstellingen

Klanten ervaren de kernwaarden van DGV doordat ze tot uitdrukking komen in elk aspect van de organisatie:

De klant wil een financieel dienstverlener dier er voor hem is. Wij zijn ervan overtuigd dat echte en authentieke aandacht voor de klant het scucces van organisaties garandeert. De klant verwacht vertrouwen en transparantie op de momenten dat het nodig is, maar ook op momenten waarop de klant hert niet verwacht.  De klant verwacht dat DGV waarde toevoegt aan de relatie en de producten en diensten.

Met een sprankelende blik. Wij helpen u om deze visie georganiseerd te krijgen.

 

Mentaliteit
Onze mentaliteit wordt gekenmerkt door betrokkenheid en ambitie.
Voor De Groene-Verzekering geldt de slogan: voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar.

Het doet ons goed als u tevreden bent, pas dan zijn wij tevreden.

 

Vakmanschap

De Groene verzekering streeft naar totaalrelaties, op deze manier kunnen wij voor u de zakelijke en persoonlijke belangen optimaal laten renderen.